donderdag 19 januari 2012

Tentamen stress



Zoals elke HBO student heb ik ook mijn portie Tentamen stress deze twee weken achter de rug. Vrijdag is mijn laatste tentamen voor het komende half jaar. Iets om naar uit te kijken.
Maar wat ik me dus afvroeg zijn er manieren om tentamen stress te voorkomen. Hoe houdt je een zo goed mogelijke concentratie om te studeren.
Gelukkig heb ik een aantal mensen om me heen die me er continu op wijze dat ik wel moet gaan studeren. Zoals mijn lieve vriendje. Anders was het een stuk minder goed afgelopen met mijn tentamen week denk ik. Maar om jullie ook een beetje op weg te helpen heb ik een aantal tips:

- Zoek een rustige plek om te leren
- Een pauze tussendoor om even te sporten of even actief bezig te zijn helpt heel goed.
- Verdeel je werk, per uur, dag, week.
- Zorg voor goede nachtrust.
- Studeer actief: stel jezelf vragen over de stof ('Waar gaat het over?', 'Wat begrijp ik ervan'), maak aantekeningen, onderstreep en vat samen.
-Beperk afleiding (ruim op, alleen studiespullen in de buurt, 'niet storen' bordje, telefoon uit, enz.)

Misschien dat jullie deze tips volgende keer ook kunnen gebruiken. En wie nog tips voor mij heeft die zijn altijd welkom!!

Liefs Michelle 

2 opmerkingen: