dinsdag 31 januari 2012

Dag januari, Hallo Februari




Januari is voorbij en alle goede voornemens zijn bij de meeste mensen al weggeebt. Ik ben één van de weinige in mijn omgeving die nog wel bezig is met één van mijn voornemens. Ik ben namelijk nog steeds aan het afvallen. Vanuit mijn opleiding krijgen wij veel manieren, programma’s en basis overtuigingen om mensen te laten afvallen. Nu ben ik echter zelf bezig met 6 kilo afvallen en dan merk je pas hoe lastig het is. Normaal sporten ik altijd 4 keer in de week. Maar sinds ik mijn knie blessure heb sinds anderhalf jaar doe ik bijna niet meer aan sport. Wat de benodigde kilotjes ook wel verklaard. Maar ik ben hard bezig deze weg te werken met mijn eigen samengestelde beweegprogramma.
Om jullie een kleine expressie te geven wat ik nu doe om van mijn kilotjes af te komen hier mijn programma:

Week 4
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
30 squats
40 sit ups
30 squats
30 squats
30 squats
X
45 min fietsen
40 sit-ups

40 sit ups
40 sit ups
40 sit ups
X

15 min wandelen

20 min fietsen

15 min wandelen
X


Het belangrijkste bij het maken van je eigen beweegprogramma is dat je niet met te veel begint, je moet het opbouwen, haalbaar maken. En het moet ook nog leuk zijn. Kies een sport uit die je leuk vindt en zorg ervoor dat er afwisseling is. Je kunt je programma na een paar weken uitbreiden. Kies er aan het begin voor dat je drie van de zeven dagen sport. Zo heb je ook nog tijd om een dagje over te slaan. Daarnaast is het belangrijk dat jezelf een beloning geeft, het liefst niet voedsel gerelateerd. Denk bijvoorbeeld aan die leuke nagellak die je al wilde hebben of aan een nieuw boek.

Hopelijk hebben jullie ook iets aan mijn tips. Ben jij ook aan het afvallen? Wat is jou strategie? Misschien dat we elkaar kunnen steunen.

Liefs
Michelle 

1 opmerking: